GP Αυστραλίας 2017: Νίκη για Ferrari και Vettel!


Μετά από 1,5 χρόνο και 27 αγώνες, η Ferrari και ο Sebastian Vettel επιστρέφουν στις νίκες! Η ιταλική ομάδα έκανε ιδανικό ξεκίνημα στη φετινή σεζόν, δείχνοντας ότι είναι εδώ και αποτελεί σημαντική απειλή για τη Mercedes! Ο τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής πέρασε μπροστά από τον Lewis Hamilton στο μοναδικό pit stop, γεγονός καθοριστικό για την εξέλιξη του αγώνα. Αυτή ήταν η 43η νίκη στην καριέρα του Γερμανού.



Ο Hamilton δεν ήταν ικανοποιημένος από τα ελαστικά και το μονοθέσιό του σχεδόν σε όλο τον αγώνα, επομένως αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, με τον Valtteri Bottas να συμπληρώνει το βάθρο. Ακολούθησαν οι Kimi Raikkonen, Max Verstappen, Felipe Massa, Sergio Perez, Carlos Sainz, Daniil Kvyat και ο Esteban Ocon που συμπληρώνει τη 10άδα. Ας δούμε τι συνέβη στους 57 γύρους του Αυστραλιανού Grand Prix:

Ο καιρός ήταν πάρα πολύ καλός πριν από το ξεκίνημα. Ο ήλιος κυριαρχούσε και οι θερμοκρασίες ήταν διαμορφωμένες στους 24°C στον αέρα και τους 36°C στο οδόστρωμα. Οι 10 πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν: Hamilton, Vettel, Bottas, Raikkonen, Verstappen, Grosjean, Massa, Sainz, Kvyat και ο Perez. Ο Ricciardo είχε σοβαρά προβλήματα με τα υδραυλικά της RB13, γι’ αυτό και οι μηχανικοί του δούλευαν πάνω στο αυτοκίνητο, το οποίο βρισκόταν στο γκαράζ της αυστριακής ομάδας πριν από το ξεκίνημα. Πριν από την εκκίνηση, είχαμε δεύτερο γύρο σχηματισμού, καθώς ο Hulkenberg σταμάτησε σε λάθος θέση.

Μόλις τα κόκκινα φώτα έγιναν παρελθόν, ο Hamilton ξεκίνησε πολύ καλά κι έμεινε άνετα πρώτος, με τον Vettel να κρατιέται στη δεύτερη θέση, μπροστά από τους Bottas, Raikkonen, Verstappen, Massa, Grosjean, Sainz, Kvyat και τον Perez, αλλά ο Μεξικανός προσπέρασε λίγο αργότερα τον Ρώσο, κάτι που προσπάθησε να κάνει και ο Hulkenberg, ανεπιτυχώς, όμως.

Αντιθέτως, ο Γερμανός έχασε την 11η θέση από τον Alonso, την ώρα που ο Magnussen έμπαινε στα pits με ζημιά στην VF-17. Μπροστά, ο Hamilton ήταν λίγο ταχύτερος από τον Vettel, τη στιγμή που ο Ricciardo μπήκε στον αγώνα πριν την ολοκλήρωση του τρίτου γύρου, με την ελπίδα πως ο αγώνας θα είναι επεισοδιακός και θα εμφανιστεί το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, ώστε να μηδενιστούν οι διαφορές.

Ο Bottas ήταν ασφαλής στην τρίτη θέση, αφού ήταν σημαντικά πιο γρήγορος από τον Raikkonen, αλλά και πιο αργός από τον Vettel, που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, όντας λίγο πιο γρήγορος από τον Hamilton. Οι διαφορές τους ήταν μικρές, με τον Hamilton να λέει ότι δεν είναι ικανοποιημένος από την πρόσφυση που έχει η W08. Ο Vettel ήταν εντός του δευτερολέπτου, γι’ αυτό άνοιξε μερικές φορές το DRS, ωστόσο ο Hamilton δεν άργησε να απαντήσει με ταχύτερο γύρο, παίρνοντας 3,5 δέκατα από τον Vettel στον 5ο γύρο.

Στην πίστα δεν υπήρχε κάποια ουσιαστική μάχη, εκτός από το γεγονός ότι ο Ricciardo προσπαθούσε να ξεντουμπλαριστεί από τον Vandoorne, όπως είχε κάθε δικαίωμα να κάνει. Η διαφορά των Hamilton και Vettel ήταν 1,7 δευτερόλεπτα, αφού ο Βρετανός κατάφερνε να ανοίγει αργά αλλά σταθερά τη διαφορά από τον Γερμανό, με τους δύο Πρωταθλητές να είναι σημαντικά ταχύτεροι από τους team-mates τους.

Ο Vettel απάντησε με ταχύτερο γύρο στον 9ο γύρο, κερδίζοντας 1,5 δέκατο από τον Hamilton. Στα pits ο Vandoorne, που έχασε δύναμη. Παρ’ όλα αυτά, ο Βέλγος δεν εγκατέλειψε, μιας και κατάφερε να επαναφέρει τον κινητήρα του. Ο Hamilton είχε παρόμοιο γυρολόγιο με τον Vettel, ωστόσο το πρόβλημα γι’ αυτόν ήταν πως είχε υπερθέρμανση στα ελαστικά.


Προβλήματα στα φρένα για τον Palmer, που έπεσε από την 14η θέση στην 17η, την ώρα που ο Hamilton έγραψε νέο ταχύτερο γύρο, παίρνοντας σχεδόν 3 δέκατα από τον Vettel. Η μοναδική μάχη ανήκε στον Stroll, ο οποίος προσπαθούσε να πάρει την 14η θέση από τον Giovinazzi. Ο Grosjean μπήκε στα pits, με τον κινητήρα του να καπνίζει, κάτι που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη.

Ocon και Giovinazzi άλλαξαν και αυτοί ελαστικά, κάτι που έκαναν οι Alonso και Hulkenberg αμέσως μετά. Ο Hamilton έχανε χρόνο και μπήκε πρώτος από τους μπροστά οδηγούς μέσα, για να βάλει τη μαλακή γόμα, επιχειρώντας να τερματίσει τον αγώνα με αυτή τη γόμα. Ο οδηγός της Mercedes έπεσε στην 5η θέση, τη στιγμή που ο Vettel παράμενε στην πίστα, πιέζοντας την SF70H στα όριά της τώρα που είχε ελεύθερο δρόμο μπροστά του.

Με νέα ελαστικά, όμως, ο Hamilton ήταν ταχύτερος κατά μισό δευτερόλεπτο από τον Vettel, αλλά η διαφορά από τον Verstappen μειωνόταν, συνεπώς ο Ολλανδός ενδεχομένως να αποτελούσε πρόβλημα για τον Βρετανό. Μέσα και ο Massa, όταν ο Perez πήρε την 8η θέση από τον Sainz. Η μάχη για την πρώτη θέση είχε ανάψει, καθώς ο Hamilton έχανε χρόνο πίσω από τον Verstappen, με αποτέλεσμα ο Vettel να ανοίγει τη διαφορά.

Ο Vettel μπήκε για τη δική του αλλαγή στο τέλος του 23ου γύρου, επιλέγοντας και αυτός τη μαλακή γόμα. Ο Γερμανός βγήκε ακριβώς μπροστά από τον Verstappen, ο οποίος προσπάθησε να τον προσπεράσει στα φρένα για τη στροφή 3, όμως ο Vettel κρατήθηκε μπροστά. Αυτό ήταν το χειρότερο δυνατό σενάριο για τον Hamilton, διότι ο Vettel άνοιγε τη διαφορά του και γινόταν το απόλυτο φαβορί για τη νίκη στον πρώτο φετινό αγώνα.

Bottas και Verstappen μπήκαν στον 26ο γύρο μέσα, με τον πρώτο να βάζει τη μαλακή γόμα και τον δεύτερο την πολύ μαλακή. Ο Raikkonen ακολούθησε αμέσως μετά, γεγονός που έδωσε την πρωτοπορία στον Vettel. Ο Φινλανδός έβαλε τη μαλακή γόμα, για να φτάσει μέχρι το τέλος, επιστρέφοντας στην τέταρτη θέση.

Ο Bottas έγραψε νέο ταχύτερο γύρο, τη στιγμή που η Mercedes έκανε λόγο για σκέψη γύρω από «plan B» στην ενδοεπικοινωνία με τον Hamilton. Η διαφορά που τον χώριζε από τον Vettel ήταν 6,7 δευτερόλεπτα, με τις κάμερες να δείχνουν τον Ricciardo ακινητοποιημένο στη στροφή 3, χωρίς να έχουμε Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείς, παρά μόνο κίτρινη σημαία. Το πρόβλημα για τον Αυστραλό ήταν μάλλον στον κινητήρα.

Τα μαλακά ελαστικά δεν άρεσαν στον Hamilton και αυτό φαινόταν από το γεγονός ότι ο Bottas ήταν ταχύτερος από τον team-mate του. Η στρατηγική των δύο pit stops μάλλον είχε φύγει από το μυαλό της Mercedes, αλλά οι ελπίδες του Hamilton για νίκη ουσιαστικά ήταν ανύπαρκτες, εκτός αν παρουσιαζόταν πρόβλημα στην SF70H, διαφορετικά τίποτα δεν μπορούσε να αλλάξει.

Στον 35ο γύρο, ο Kvyat επισκέφθηκε τα pits κι έπεσε στην 9η θέση, με τη Mercedes να ανακοινώνει στον Hamilton πως μένουν στον «plan A», που σημαίνει ότι ο Βρετανός θα τερμάτιζε τον αγώνα με ένα pit stop. Το πρόβλημα τώρα λεγόταν «Bottas», αφού ο Φινλανδός ήταν ταχύτερος από τον team-mate του και είχε μειώσει τη διαφορά στα 2,8 δευτερόλεπτα, αναγκάζοντας τη Mercedes να σκεφτεί τι θα κάνει: θα αφήσει τους οδηγούς της να μονομαχήσουν;

Είχαμε φτάσει στον 42ο γύρο και το ενδιαφέρον ήταν αρκετά μειωμένο, καθώς δεν υπήρχε κάποια μάχη στην πίστα. Ο Raikkonen άκουγε πως μπορούσε να ανεβάσει τον ρυθμό του για να απειλήσει τον Hamilton σε περίπτωση που ο Βρετανός είχε πρόβλημα με τα ελαστικά του στο τέλος, ενώ ο Stroll είχε πρόβλημα με την FW40, γι’ αυτό και γύρισε στα pits, προκειμένου να εγκαταλείψει τον αγώνα.

Ο ταχύτερος οδηγός σ’ εκείνο το σημείο ήταν ο Verstappen, μειώνοντας τη διαφορά από τον Raikkonen στα 2 δευτερόλεπτα. Ο Φινλανδός στη συνέχεια ανέβασε τον ρυθμό του, ανοίγοντας τη διαφορά του από τον Ολλανδό. Εγκατάλειψη και για τον Magnussen, με το ξεκίνημα της σεζόν να είναι απογοητευτικό για την Haas, παρόλο που η αμερικανική ομάδα είχε δείξει πολύ καλή αξιοπιστία στις δοκιμές.

Πολύ όμορφη μάχη για τη 10η θέση μεταξύ των Ocon, Alonso και Hulkenberg. Ο Ισπανός δεχόταν την πίεση από τον οδηγό της Force India, προσπερνώντας στην πρώτη στροφή, με τον Hulkenberg να κάνει το ίδιο, παίρνοντας την 11η θέση. Αμέσως μετά, ο Alonso ανέφερε ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα με την MCL32 του, μπαίνοντας στα pits.

Τρεις γύρους πριν από το τέλος, ο Alonso εγκατέλειψε, με πιθανό πρόβλημα στην ανάρτηση, όσο ο Vettel έγραφε ταχύτερο γύρο. Ο Raikkonen πήρε τον ταχύτερο γύρο από τον Vettel, με 1:26.538, στον προ-τελευταίο γύρο του αγώνα. Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι το τέλος, με τον Vettel να επιστρέφει στις νίκες και τους Hamilton και Bottas να είναι μαζί του στο βάθρο.

Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στις 7-9 Απριλίου, στη Σαγκάη της Κίνας.

Πηγή: www.autoblog.gr